poniedziałek, 23 września 2024

M13 - kwiecień 2024




Dawno nie wrzucałem nic na bloga ale nie dlatego, że przestałem bawić się teleskopem tylko dlatego, że aura uniemożliwia mi otwarcie obserwatorium. W związku z tym dziś trochę starszy materiał a mianowicie gromada Herkulesa zarejestrowana w kwietniu. No może nie do końca w kwietniu bo wtedy udało się zarejestrować kanały LRB a na możliwość złapania kanału G musiałem czekać do czerwca. Nie mniej jednak udało się wszystko skompletować i złożyć z tego prezentowaną dziś fotkę.


A na zdjęciu wspomniana już wcześniej gromada kulista M13. Znajdziemy ją kierując teleskop w stronę konstelacji Herkulesa. Nie będę rozwodził się kolejny raz o tym co to za obiekt czy zawracał wam głowę cyferkami z nim związanymi gdyż z tego co sprawdziłem jest to już czwarte moje podejście do tej gromady. (Hmmm, chyba trochę za dużo) A więc chętni tej wiedzy mogą poszperać w starych postach.












DANE:

Data: 27-04-2024; 08-06-2024
Obiekt: Messier 13 Gromada Herkulesa
Detektor:  Atik 383L+Mono
Teleskop: TS 130/900
Montaż: EQ-6
Czas: L 21x300s ; RGB  8x300s (na kanał)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz