środa, 15 maja 2024

Zorza polarna 10.05.2024


Kilka dni temu mieliśmy do czynienia z ogromnym rozbłyskiem słonecznym. Efektem tego była spektakularna zorza polarna widziana również z niemal całego obszaru Polski.

Piątkowy wieczór miałem wolny. Wiedziałem o zorzy ale wiedziałem również o zachmurzeniu, które skutecznie uniemożliwi mi zobaczenie czegokolwiek. Mimo mojego pesymistycznego nastawienia poszedłem na ogród z iskierką nadziei, że uda się cokolwiek zobaczyć. 
Kiedy po kilkudziesięciu sekundach oczy zaczęły się adoptować do ciemności spojrzałem w niebo i zaniemówiłem. Całe niebo było czerwone. Takiego czegoś jeszcze nie widziałem. Pobiegłem do domu po aparat i na szybko pstryknąłem kilka zdjęć.



Po takim zastrzyku adrenaliny zabrałem się do działania. Szybkie sprawdzenie pogody - widzę, że jest szansa, iż chmury się na chwilę rozejdą. Czystego nieba na pewno nie będzie ale są duże szanse na zobaczenie "czegoś". Po 15 minutach miałem już aparat na statywie z podpiętym laptopem. Można było zacząć pstrykać. 

Po niespełna pół godzinie przeglądam sobie co się zarejestrowało. No i jest, widać ją. Wiedziałem już, że jest dobrze. Niezależnie co będzie dalej pamiątka już się zarejestrowała. 




Cały materiał zbierałem od godzimy 23-ciej z haczykiem do godzimy 4-tej nad ranem. Po złożeniu wszystkiego w całość udało się stworzyć krótki filmik.


Z racji ograniczeń na blogu proponuję kliknąć w poniższy link i obejrzeć sobie filmik bezpośrednio na You Tube.

Przejdź na YOU TUBE.

Na koniec dodam, że moja fascynacja tym wydarzeniem jest o tyle większa, że była to pierwsza zorza, którą widziałem na żywo, i którą również udało mi się zarejestrować. 

Dane:
Data: 10-05-2024
Godz: 23:17 - 04:01
Miejscowość: Marzenin
Obiekt: Zorza polarna
Detektor:  Canon 450D
Czas: 1100x13s
ISO 800

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz