piątek, 17 września 2021

Saturn

 10-09-2021






SATURN:
Saturna znają chyba wszyscy. Posiada charakterystyczny pierścień, który wyróżnia go spośród innych planet. Kiedy o nim piszę przypominają mi się chwile kiedy po raz pierwszy całkiem przypadkowo ujrzałem go w okularze teleskopu. To były dawne czasy lecz ta chwila pozostanie w pamięci na zawsze. Dziś po wielu, wielu latach od tego wydarzenia podjąłem próbę uwiecznienia tej planety na zdjęciu i myślę, że jak na pierwsze podejście fotka jest nawet całkiem przyzwoita. Zdjęcie zrobione było w piątkowy wieczór 10-09-2021 o czym pisałem ostatnio. Zapewniam, że nie jest to moje ostatnie słowo w fotografii Układu Słonecznego. To tylko kwestia czasu i małych inwestycji sprzętowych.




Dane:
Data: 10-09-2021
Obiekt: Saturn
Teleskop: Synta 10" + Barlow GSO 2"
Detektor: GPCMOS01200KPC
kanał L 1000 klatek - filtr ZWO IR850


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz