poniedziałek, 13 września 2021

Jowisz

10-09-2021



Był piątkowy wieczór. Wszystko wskazywało na to, że niebo tej nocy będzie możliwie nadawać się do astrofotografii. Udałem się więc na ogród przygotować się do sesji. Zastanawiałem się nad wyborem obiektu gdyż mam jeszcze dwa niedokończone zdjęcia. Spojrzałem w niebo na którym nie widać było jeszcze gwiazd. Widoczny był tylko mały sierp księżyca oraz największa planeta Układu Słonecznego - Jowisz. W tym momencie przez myśl przeszło mi, ażeby spróbować swoich sił z planetami. Wiedziałem, że oprócz Jowisza mamy też obecnie możliwość fotografii Saturna a tego w swojej astro-kolekcji jeszcze nie mam. Postanowione, tej nocy głównymi aktorami przedstawienia będą Jowisz i Saturn.







JOWISZ:
Jest to moje drugie podejście do tej Planety. Niestety zdaję sobie sprawę, że sprzęt, którym dysponuję nie do końca nadaje się do fotografii planetarnej. A i moje umiejętności w tej dziedzinie zdecydowanie kuleją. Zebrany materiał również pozostawia dużo do życzenia. Zestawiając wszystkie "za" i "przeciw" dochodzę do wniosku, że i tak efekt końcowy nie jest zły. Pozostaje tylko doposażyć się w sprzęt, przyuczyć w obróbce i... działać.









SATURN:
...wkrótce. :) Jak tylko uporam się z obróbką wrzucę zdjęcie tej planety.


Dane:
Data: 10-09-2021
Obiekt: Jowisz
Teleskop: Synta 10" + Barlow GSO 2"
Detektor: GPCMOS01200KPC
kanał L 1500 klatek - filtr ZWO IR850

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz