niedziela, 9 sierpnia 2020

Jowisz

03-08-2020



Jest piękny sierpniowy wieczór. Na niebie pojawia się coraz to więcej gwiazd. I wszystko było by pięknie, ładnie gdyby nie Księżyc zbliżający się do pełni. To przez niego nie mogę dziś wystawić sprzętu. Ech, wezmę choć lornetkę i nacieszę oko jego widokiem. A i przy okazji popatrzę sobie na podążające za nim planety. Planety?! No tak, przecież mogę spróbować sfotografować jedną z nich. Chwila namysłu nad wyborem... Jowisz, Saturn? Saturn, Jowisz? Aaaa, niech to będzie Jowisz. Kilka minut później Synta już się chłodziła a ja przygotowywałem się do sesji.



Jowisz to druga planeta naszego układu, w którą wycelowałem teleskop. Wcześniej próbowałem swych sił z Wenus. Wracając jednak do Jowisza, była to droga przez mękę. Nie mogłem trafić w obiekt. Ręczne prowadzenie to straszna udręka. Być może trzeba będzie pomyśleć o zautomatyzowaniu tego teleskopu. Na szczęście cała sesja zakończyła się sukcesem i udało się zebrać zadowalającą ilość materiału do obróbki. Reszta zabawy odbyła się przed laptopem. Efekt końcowy przedstawiam na załączonym obrazku.



Dane:
Data: 03-08-2020
Obiekt: Jowisz
Teleskop: Synta 10" + Barlow GSO 2"
Detektor: GPCMOS01200KPC
kanał L 1375 klatek - filtr ZWO IR850
kanał RGB 2418 klatek -  filtr IR blocking


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz