wtorek, 21 lipca 2020

Kometa C/2020 F3 NEOWISE



Był piękny bezchmurny wieczór. W głowie miałem już myśl co ewentualnie można by dziś sfotografować. Udałem się do obserwatorium ażeby uruchomić sprzęt. Wróciłem się jeszcze tylko po lornetkę ażeby przy okazji spojrzeć na Jowisza i Saturna. Po kilku minutach sprzęt już się chłodził a ja napajałem się widokiem dwóch gigantów Układu Słonecznego. 


W pewnej chwili przypomniało mi się o przelatującej komecie. Dwa dni wcześniej na forum podziwiałem zdjęcia wstawiane przez kolegów. Kurcze, przecież ja jej jeszcze nie widziałem! Spojrzałem na północ, od razu rzuciła mi się w oczy mglista kreseczka. To musi być ona - pomyślałem sięgając po lornetkę. Po chwili nie miałem już żadnych wątpliwości. To była widoczna od kilku dni przelatująca kometa Neowise. 



W ruch poszedł nieużywany od dawna Canonik. Zrobiłem serię zdjęć co pozwoliło mi złożyć krótki filmik pokazujący pół godziny z życia komety. TimeLapsik możecie zobaczyć na YouTubie Poniżej link.






Generalnie był to jeden z bardziej spektakularnych wieczorów. Udana sesja astrofotograficzna (RGB - NGC 6820), obserwacje planet, obserwacje i fotografia komety C/2020 F3 Neowise a na deser przelot Międzynarodowej Stacji Kosmicznej ISS wraz z odbiorem transmisji audio! To była już naprawdę wisienka na torcie. Oby więcej takich nocek.


Dane:
Obiekt: C/2020 F3 Neowise
Data: 17-07-2020
Detektor: Canon 450D Mod.
Czas: 15s
ISO 1600
Time Lapse: 92x15s

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz