niedziela, 5 kwietnia 2020

Lot nad Księżycem

(film)


Sobotnia noc zapowiadała się pogodnie. Niestety na niebie znajdował się Księżyc, który jak zapewne już wiecie nie do końca jest mile widziany podczas astro-fotograficznej sesji  I tu wpadła mi do głowy myśl jak pogodzić ten stan rzeczy a przy okazji pokazać Wam małe co nieco.

Postanowiłem, że nagram i udostępnię krótki filmik pokazujący naszego naturalnego satelitę. Użyłem do tego teleskopu Synta 10" do którego podłączyłem kamerkę GPCMOS 1200 KPC. Dla powiększenia obrazu zastosowałem soczewkę Barlowa. I tak po kilku próbach powstało to nagranie.

Jakość nagrania ogranicza nam atmosfera, przez którą zauważyć możecie falowanie. Ale wydaje mi się, ze można na to przymknąć oko. To chyba tyle o kulisach tego nagrania. Przepraszam wszystkich za być może wprowadzający w błąd tytuł. Niestety nad Księżycem jeszcze nie leciałem. :)  Zapraszam na filmik.

Film możecie zobaczyć klikając w obrazek poniżej...


...lub przenieść się na You Tube i tam zobaczyć go w lepszej rozdzielczości.


Dane:
Data: 05-04-2020
Obiekt: Księżyc
Teleskop: Synta 10" + Barlow GSO 2"
Detektor: GPCMOS 1200KPC

1 komentarz:

  1. Cześć Szymon . Fajnie pokazane . Kiepski Seeing przy takiej rozdzielczości zawsze będzie nas smucił . Mimo to fajnie wyszło . Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń