sobota, 11 stycznia 2020

NGC 6992






Mgławica NGC 6992 to znajdująca się w konstelacji Łabędzia pozostałość po supernowej. W zasadzie jest to część całego kompleksu mgławic nazywanych Pętlą Łabędzia. Pisałem o tym niedawno przy okazji fotografowania "Miotły Wiedźmy". W latach 2013-2015 fotografowałem już ten obszar nieba. Możecie poczytać o tym tutaj.



W sierpniu ubiegłego roku ponownie wycelowałem teleskop w kierunku NGC 6992. Jedna noc wystarczyła na zebranie wystarczającej ilości materiału.



Niestety podczas obróbki wystąpił problem z sygnałem Ha. Najprawdopodobniej popełniłem błąd z klatkami kalibracyjnymi. Nie będę Wam tu przedstawiał szczegółów technicznych powiem tylko tyle, że po przemyśleniu podniosłem rękawicę i postanowiłem, że spróbuję coś z tego zrobić. Wydaje Mi się, że finalnie nie wyszło źle choć mówiąc uczciwie nie do końca podoba mi się kolorystyka tego zdjęcia. Mimo tego podjąłem decyzję, że fotografia ujrzy światło dzienne.




DANE:
Data: 24-08-2019
Obiekt: NGC 6992
Teleskop: SW 150/750
Detektor: ATIK 383L+Mono
Czas: Ha 25x600s; RGB 6x300s (na kanał)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz