wtorek, 7 stycznia 2014

Słońce z 06-01-2014








Poniedziałkowe popołudnie przywitało nas pięknym styczniowym Słoneczkiem. Temperatura na zewnątrz jak na styczeń delikatnie mówiąc dziwna. +10st.C Nie trzeba było mnie namawiać na wyjście do obserwatorium tym bardziej, że dwa dni wcześniej kolega Marcin (nick Polaris) informował na Forum o wyłaniającej się dość sporej grupie plam.








Nie obyło się jak to zwykle bywa bez komplikacji. Z racji tego, że zimowe słońce znajduje się stosunkowo nisko nad horyzontem, po wycelowaniu teleskopu okazało się że na drodze promieni do tuby znajduje się ściana obserwatorium. Na szczęście nie zasłaniała ona całego otworu ale jej sporą część. (przysłonięte było około 75% powierzchni) 









Do zbierania materiału podszedłem z pewną nutą niepewności. Wynik końcowy - zadowalający. Udało mi się zarejestrować wspomnianą wcześniej ogromną grupę plam (1944). Jest to największa grupa, którą do tej pory sfotografowałem.











Po raz pierwszy zabrałem się za skatalogowanie plam zatem na koniec jeszcze raz zdjęcie z naniesionymi numerami.






Dane
Data: 06-01-2014
Obiekt: Słońce
Teleskop: SW 150/750
Detektor: Canon 450D Mod
Czas 100 x 1/4000s 
ISO 100

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz