poniedziałek, 7 marca 2022

NGC 891


Za nami kilka bezchmurnych dni. Nie próżnowałem w tym czasie i dzięki temu udało się uzbierać kilka godzin materiału. Nie mniej jednak na dysku mam jeszcze kilka zaległych obiektów, dlatego więc dziś weźmiemy pod lupę materiał z w września ubiegłego roku. 

Już na samym początku obróbki wiedziałem, że szału nie będzie gdyż materiał wsadowy po wstępnej analizie wykazywał brak ostrości a "pojechane" gwiazdy w rogach kadru wskazywały na jakiś problem w torze optycznym. Jednak z braku laku postanowiłem sprawdzić co z tego wyjdzie. Urwałem kilka godzin w weekend i pobawiłem się z tym materiałem a co z tego wyszło możecie zobaczyć poniżej.




Na zdjęciu galaktyka NGC 891. Znajduje się ona w gwiazdozbiorze Andromedy. Oddalona jest od nas o 30 milionów lat świetlnych. Jej jasność wynosi 10,1 magnitudo. Warto dodać, że odwiedziłem już ten obszar nieba w 2012 roku. Wtedy to oprócz opisywanego obiektu w kadrze załapałem mnóstwo tak zwanej "drobnicy". Popełnione wtedy zdjęcie możecie zobaczyć tutaj.





Dane:
Data: 08-09-2021
Obiekt: NGC 891
Detektor:  Atik 383L+Mono
Teleskop: SW 150/750
Montaż: HEQ-5
Czas: L 24x600s RGB 8x300s (na kanał)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz