niedziela, 10 października 2021

Plama Słoneczna 2882


Dawno już nie oglądałem naszej najbliższej gwiazdy. Dziś przed obiadkiem miałem trochę wolnego czasu więc zachęcony piękną pogodą wystawiłem teleskop i skierowałem go w stronę Słońca. Oblukałem sprawę i postanowiłem uwiecznić znajdującą się tam dziś plamę czy jak kto woli grupę plam. I oto jest PLAMA SŁONECZNA 2882. Generalnie w ostatnim czasie aktywność Słońca jest bardzo niska. Z tego co pamiętam a sprawdzałem po fotkach wzmożona aktywność przypadała na lata 2012-2014. 

Na razie zdjęcia Słońca w mojego wykonania są tylko w paśmie widocznym ale kto wie może kiedyś stanę się szczęśliwym posiadaczem jakiegoś teleskopu przystosowanego typowo do obserwacji Słońca.




Dane:
Data: 10-10-2021
Obiekt: Grupa plam 2882
Teleskop: Synta 10"
Detektor: GPCMOS01200KPC
Filtr: ZWO IR850
Czas: około 400 klatek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz