sobota, 27 lutego 2021

Messier 101 (2021)

Historia tej fotografii jest poniekąd spontaniczna. Planem na bezchmurne noce było dopalenie koloru do zdjęcia IC434 a że obiekt uciekał mi już z pola widzenia w połowie nocy to teleskop przestawiałem na galaktyke M101 żeby w pełni wykorzystać warunki pogodowe . I tak właśnie udało się uzbierać ten materiał.



Przy każdej z czterech sesji schemat był ten sam. Sprawdzam pogodę, na meteorogramie - pokazuje mi wysokie chmury, na aplikacji Sat24 - chmury, wychodzę przed dom - widać gwiazdy. :) Zdając sobie sprawę z kiepskich warunków postanowiłem spróbować. Nic przecież nie tracę, no może oprócz nieprzespanej nocy. 


W centralnej części zdjęcia widzimy galaktykę M101 zwaną Wiatraczkiem. Znajduje się w gwiazdozbiorze Wielkiej Niedźwiedzicy. I tu zahaczę kolegę Marcina, który ostatnio kupił sobie teleskop. Może spróbował byś ją odszukać. Myślę, że przy sprzyjających warunkach jest na to szansa. 



Po więcej szczegółów dotyczących obiektu zapraszam do postu z 2013 roku. Wtedy to po raz pierwszy udało mi się uwiecznić ten obiekt. Drugie spotkanie z tym obiektem miałem w 2017 roku. 

Podsumowując, wiem, że zdjęcie nie jest górnych lotów ale jak pisałem wcześniej w takich warunkach to i tak dobrze, że cokolwiek się zarejestrowało. Grunt, że "naładowałem baterie" i znów mam optymistycze podejście do dalszej zabawy w astrofotografię.






Dane:
Data: 6,12,14,21-02-2021
Obiekt: Messier 101
Detektor: ATIK 383L+Mono
Teleskop: SW 150/750
Czas: L 37x600s; RGB 8x300s (na kanał)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz