sobota, 6 lipca 2019

Messier 51 "Galaktyka Wir" - drugie podejście






Witam wszystkich po dłuższej przerwie. Ostatnimi czasy walczę z wymianą komputera sterującego sesją w obserwatorium, a że pogoda jest jaka jest to testy przedłużają się w nieskończoność. Wszystko jest na dobrej lecz długiej drodze. :) 



Zmotywowany nieco do działania przez znajomego, którego kilka dni temu spotkałem w markecie przysiadłem dziś do obróbki kwietniowego materiału ze zlotu. Mowa tu jak pewnie wszyscy już zauważyliście o galaktyce M51. 




Jest to moje drugie podejście do tego obiektu. Pierwszy raz fotografowałem go w 2013 roku również w Zatomiu. Wtedy to jeszcze na wyciągu wisiał przyzwoity Canon 450D. Poniżej wrzucam dwa zdjęcia do porównania. Pierwsze z 2013 roku i drugie z 2019,


Canon 450D Mod. Rok 2013


ATIK 383L+Mono. Rok 2019



O obiekcie pisałem więc powielać nie będę. Zamieszczam link do opisu więc zainteresowani mogą sobie kliknąć. :) 




Dane:
Obiekt: Messier 51
Data: 5,6-04-2019
Teleskop SW 150/750
Detektor: ATIK 33L+Mono
Czas: L 35x460s; RGB 6x300s (na kanał)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz