czwartek, 14 marca 2019

IC 405

Płonąca Gwiazda




Niedawno publikowałem zdjęcie mgławicy IC 410 (Kijanki). Dziś chciałem przedstawić Wam jej sąsiadkę a mianowicie mgławicę IC 405. W gruncie rzeczy zdjęcie jest jeszcze nie skończone gdyż na obecną chwilę udało się zebrać jedynie sygnał Ha, którego de facto uzbierało się ponad 8,5 godziny. Kolor czyli RGB, na który potrzebuję jakieś 1,5 godzinki czystego nieba przełożyć trzeba na przyszły rok gdyż mgławica z nadejściem zmroku szybko ucieka w stronę zachodniego horyzontu.



Co do samego kadru to niestety nie udało się zmieścić w nim całego obiektu. Większość astrofotografów wybiera w tym momencie tę bardziej spektakularną część, która u mnie znajduje się u góry kadru. (zaznaczyłem na zielono) Ja teleskop ustawiłem troszkę inaczej z myślą załapania w kadrze również tej mniej widowiskowej częśći mgławicy - prawa strona fotografii. (zaznaczyłem na czerwono) Sam do końca nie jestem pewien czy obszar ten należy do IC 405 gdyż różne źródła podają sprzeczne informacje. 





O obiekcie powiedzieć mogę tyle, że jest to mgławica emisyjno-refleksyjna. Znajduje się w konstelacji Woźnicy, skatalogowana została jako IC 405 a jej potoczna nazwa to "Płonąca gwiazda". Obiekt znajduje się w odległości 1500 lat świetlnych od nas a jej jasność pozorna wynosi 9 magnitudo.






Dane:
Obiekt: IC 405 - Płonąca Gwiazda
Data: 10.2018; 02.2019
Telesop: SW 150/750
Detektor: ATIK 383L+Mono
Czas: Ha 52x600s

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz