poniedziałek, 16 kwietnia 2018

Messier 5

40 minut z Zatomia



No i wróciliśmy z Zatomia. Jak było napiszę wkrótce. Teraz tak na szybko jeden z kadrów, które udało się uchwycić pod koniec pierwszej nocy. Niestety (a może i stety) :) tylko kanał luminacji. Na RGB nie starczyło czasu.



A w kadrze gromada kulista M5. Obiekt wybrałem z prostej zasady. Ciężko było by mi go fotografować z mojej miejscówki gdyż południowe niebo mam dość mocno zaświetlone. Po zakończeniu sesji dopatrzyłem się, że mam już ten obiekt w szufladzie. Fotografowałem go również na zlocie w Zatomiu w marcu 2013 roku. A opis moich zmagań z tamtej sesji znajdziecie w TYM linku. Nie będę się również rozpisywał co do danych dotyczących obiektu. Zainteresowanych odsyłam do linku powyżej.






Dane: 

Obiekt: Messier 5
Data: 12-04-2018  
Teleskop: SW 150/750 
Detektor: ATIK 383L+Mono 
Czas: L 8x300s

1 komentarz:

  1. Lubię kulki :) Widzę Szymon że już opanowałeś sprzęt i zdjęcia są coraz lepsze.

    OdpowiedzUsuń