wtorek, 20 lutego 2018

NGC 2264

W połowie drogi do finału.


Zdjęcie, które dziś prezentuję nie do końca powinno ujrzeć światło dzienne. Nie zebrałem jeszcze odpowiedniej ilości materiału, ażeby finalnie poskładać wszystko do kupy a że pogoda jest jaka jest nie mam pojęcia kiedy uda mi się to zrobić. Postanowiłem więc zobaczyć co wyjdzie z tego co już mam. Moim skromnym zdaniem nie jest źle ale ze względu na małą ilość materiału widać niestety niedociągnięcia. Ale o tym lepiej głośno nie mówić. :) 




Zdjęcie przedstawia gromadę otwartą gwiazd skatalogowaną jako NGC 2264. Oddalona jest ona od Ziemi o 2700 lat świetlnych. Otacza ją mgławica refleksyjna (tu niestety prawie niewidoczna), która z kolei z zatopiona jest w świecącej na czerwono mgławicy emisyjnej. Warto wskazać jeszcze pewien niewielki fragment nieba. To Mgławica Stożek - ciemna mgławica która swoim kształtem przypomina trójkąt. Cały kompleks znajdziemy w gwiazdozbiorze Jednorożca.





Mam nadzieję, że jeszcze w tym sezonie uda się "dopalić" kilka godzin materiału i będę mógł pochwalić się fotką, która naprawdę pokaże pazurki. Na tą jednak chwilę muszę zadowolić się tym co mam. :)



Dane:

Obiekt: NGC 2264
Data: 06,16-02-2018 
Teleskop: SW 150/750
Ddtektor: ATIK 383L+Mono
Czas: Ha 12x600s RGB 6x300s (na kanał)
(resize i crop materiału)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz