czwartek, 14 września 2017

Sh2-101

Mgławica Tulipan






Ostatnio jakoś tak jestem bardzo zabiegany. Nie mam nawet czasu na pisanie na blogu. Mam nadzieję, że to stan przejściowy i niebawem wpisy będą pojawiać się tu częściej.


No to zaczynamy...





Ten gwiazdozbiór chyba większość z was zna. Zapewne nie raz widzieliście go na niebie. To konstelacja Łabędzia. A czy wiecie, że kryje on sporą ilość niespodzianek. Wystarczy mu się trochę lepiej przyjrzeć. Pełen nadziei, ze uda się "coś" zarejestrować skierowałem teleskop w jego okolice i przez cztery pogodne noce lipca i sierpnia zbierałem materiał na to zdjęcie.









Fotografia która powstała przedstawia mgławicę emisyjną Sharpless 101, która ze względu na swój kształt przypominający rozkwitający kwiat otrzymała nazwę Mgławicy Tulipan. Obiekt oddalony jest od nas o 8000 lat świetlnych. Zarejestrować udało mi się go głównie dzięki zastosowaniu wąskopasmowego filtra h-alpha, z którego to zresztą ostatnio często korzystam.
Mimo, że z fotografii jestem zadowolony zdaję sobie sprawę, że w związku z obróbką muszę się jeszcze wiele nauczyć.




Dane:
Obiekt: Sh2-101
Data: 8,15,29-07 29-08 2017
Teleskop SW 150/750
Detektor Atik 383l + mono
Czas: Ha 30 x 600s ;  RGB 4 x 600s (na kanał)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz