piątek, 6 maja 2016

(Nie)trafiony M89



O tej sesji muszę napisać. Wieczór jak wieczór, pojawiły się gwiazdki Szymon dawno przestudiował już pogodynkę, target wybrany. No więc biorę pod pachę laptopa i śmigam do obserwatorium. Tam standardowa procedura rozpoczęcia sesji i po kilkunastu minutach wszystko jest ustawione. No dobrze to można iść spać bo wcześnie rano trzeba wstać do pracy. 


Na drugi dzień zabrałem się za przegląd materiału. Zdjęcia są ale... Gdzie jest M89? Nie ma! Szybka analiza kadru... w tym momencie dotarło do mnie. Nie trafiłem w cel. Po prostu źle ustawiłem kadr. Nie pytajcie jak to zrobiłem. Sam nie wiem. Na screenie z Stellarium zaznaczyłem dwa kadry. Powinien być ten po lewej a był ten drugi. :-)





Mimo teoretycznej porażki sesję uważam za udaną. W kadrze załapało się mnóstwo drobnych obiektów a na M89 jeszcze zapoluję. Przecież nie ucieknie.


Dane:
Obiekt: Okolice gwiazdozbioru Panny
Data: 25-04-2016
Teleskop: SW 150/750
Detektor: ATIK 383L Mono
Czas: 16x480s

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz