wtorek, 6 marca 2018

Księżyc 04-03-2018


Ubiegła niedziela zaliczała się do bardzo słonecznych dni. Przez cały dzień zastanawiałem się czy pogoda utrzyma się i będzie można przewietrzyć teleskop. Zbliżała się godzina 18.00 Czas sprawdzić czy coś z tego będzie. Ze zdjęć satelitarnych wnioskowałem, że do godziny 21.00 może 22.00 powinno być przejrzyście. Ale niestety, o godzinie 20.43 zaczyna wyłazić Moonisko! (czytaj Księżyc) No cóż, płakać nie będziemy mamy trochę czasu.

Około 18.40 wszystko było ustawione. Czekałem tylko aż zrobi się ciemno i po godzinie 19.00 rozpocząłem sesję. Rejestrowanie wybranych obiektów w pasmach RGB trwało zgodnie z planem do godziny 21.15 Potem nie miało już sensu bo Księżyc zaczął swoim blaskiem rozświetlać niebo. Poszedłem do obserwatorium aby zakończyć sesję i zamknąć dach. 

W tym momencie przeszła mi przez głowę pewna myśl. A może by spróbować zrobić fotkę naszego satelity kamerką? Hmmm.... Wiedziałem, że nawet ustawiając ją na minimalny czas naświetlania nie ma obraz będzie prześwietlony. Ale jest jeszcze filtr Ha! Zobaczymy co wyjdzie...

Przestawiłem teleskop na "Łysego" i pstryknąłem prawie 200 fotek, które następnie poskładałem w finalne zdjęcie. A jak wyszło to już wy musicie ocenić. :) 


I jeszcze fullsize.



Dane:
Data: 04-03-0218
Obiekt: Księżyc 95%
Detektor: ATIK 383L+ Mono
Teleskop: SW 150/750
Czas: Ha 97x0,001s

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz