sobota, 7 lipca 2018

Messier 56

Kulka ukryta wśród gwiazd.




Wakacje, wakacje, wakacje... Człowiek odrywa się od rzeczywistości i chociaż na krótki czas zapomina o Bożym świecie. Odłączyłem się do tego stopnia, że zapomniałem opublikować majową kuleczkę. Przypomniałem sobie o niej przedwczoraj przy okazji wietrzenia sprzętu w obserwatorium.



















A więc do rzeczy. Na zdjęciu Messier 56. Jest to jak widać gromada kulista położona w konstelacji Lutni. Aż dziw, że do tej pory nie miałem tego obiektu w swojej "Messierowej kolekcji." Jasność obserwowalna obiektu wynosi 8,3 magnitudo a jego odległość od nas 32,9 tys. lat świetlnych. I chociaż dzisiejszy target bardzo skutecznie chowa się w tym mrowiu gwiazd, jakoś udało mi się go z nich wyłuskać.







Dane:
Data: 24,28-05-2018
Obiekt: Messier 56
Teleskop SW 150/750
Detektor: ATIK 383L+Mono
Czas: L 62x180s; RGB 15x180s (na kanał)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz