niedziela, 10 czerwca 2018

Automatyzacja Obserwatorium Stargate





Jak zapewne niektórzy z was wiedza w moim obserwatorium od dłuższego czasu dach rozsuwa się automatycznie. Pomysłów było wiele. Miałem już nawet kupione i zamontowane inne podzespoły. W końcu jednak poszedłem na łatwiznę i zakupiłem gotowy napęd do bramy garażowej.









Starcus K06 bo o nim mowa idealnie wpasował się do mojej budki. Wystarczyło tylko dorobić uchwyt mocujący dach z prowadnica. Po małych kombinacjach udało się wszystko ładnie zgrać. 
























Napęd nie wymagał zastosowania krańcówek gdyż długość przesuwu ustawiana jest programowo. Dla bezpieczeństwa zastosowałem kontaktrony. Umieszczone na obu osiach montażu nie pozwalają na uruchomienie napędu dachu jeżeli teleskop nie jest w pozycji park.










Na obecną chwilę dach otworzyć można używając przełącznika umieszczonego na ścianie lub z poziomu komputera czy telefonu. (czytaj: z każdego miejsca gdzie mamy dostęp do internetu) Mamy jeszcze pilota ale jest to opcja dla gości siedzących w ogrodzie, chcących zobaczyć jak działa napęd.



















Dla zainteresowanych na YouTube wstawiłem filmik pokazujący jak to wszystko działa. Gdybyście mieli jakieś pytania chętnie odpowiem.



Z racji tego, że player na bloggerze nie jest za ciekawy polecam kliknąć w TEN LINK i zobaczyć film w pełnej rozdzielczości bezpośrednio na You Tube.



1 komentarz:

  1. Pięknie Szymon, super wykonanie. Elegancko i estetycznie. Żałuję, że na moim podwórku nie mogę wystawić obserwatorium. Gratuluję

    OdpowiedzUsuń