sobota, 3 czerwca 2017

Kolekcja monet.




Dziś będzie z innej beczki, aczkolwiek zawieje nutką astronomii. W dzieciństwie bawiłem się troszkę w numizmatykę. Ot takie podwórkowe zbieractwo. Szybko mi przeszło chociaż monety zostały ze mną do dziś. 


Jakiś czas temu przewinęła mi się przez ręce fajna kolekcja monet powiązanych z moją obecną pasją, a że zbieractwo mam we krwi postanowiłem skompletować wszystkie monety. Komplet "Systema Solare" składał się z ośmiu srebrnych numizmatów przedstawiających planety Układu Słonecznego oraz  jeden numizmat platerowany złotem - Słońce.















Szybko okazało się, że Mennica Polska wypuściła na rynek kolejne numizmaty, rozszerzające kolekcję z 9 do 14 stuk. Były to Księżyc, Pluton, Kometa Halleya, Droga Mleczna oraz Układ Słoneczny.















Niedawno po raz kolejny mi się udzieliło. Skompletowałem kolejną kolekcję. Tym razem są to "Najpiękniejsze Galaktyki." Seria składa się z 9 pozłacanych monet.












Chociaż obydwa komplety mają piękne ekspozycyjne pudełka ja postanowiłem zrobić to troszkę inaczej. Kupiłem dwie antyramy, trochę materiału samoprzylepnego, w ruch poszła wyrzynarka do otworów. Coś tam z tego wyszło. Całość wisi sobie na ścianie w pokoju gościnnym a wygląda to tak.












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz