czwartek, 27 kwietnia 2017

Filtr H-alpha 7nm 36mm Baader








Do mojego koła filtrowego trafił ostatni element układanki. Wąskopasmowy filtr Baader H-alpha  7nm 36mm. Pomimo tego, że szkiełko jest już u mnie dłuższy czas nie miałem jeszcze okazji solidnie go przetestować. Przepuściłem przez niego trochę fotonów w Zatomiu ale to wszystko za mało aby wydać jakąś opinię na temat tego filtra.










Technicznie:
Filtr wąskopasmowy Baader H-Alpha 7nm (6562.8 Å) pozwala uzyskać obrazy regionów 
H-II o najwyższym kontraście przy możliwie krótkich czasach ekspozycji. Jego wąskie pasmo w regionie H-Alfa ma transmisję ponad 90%. Jednocześnie całkowicie eliminuje zanieczyszczenia światłem antropogenicznym.



A to testowa fotka. Stack pięciu 10-cio minutowych zdjęć. Kadr wybrany spontanicznie. Myślę, że przy większej ilości materiału i troszkę agresywniejszej obróbce będzie dobrze.

NGC 7000 (fragment)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz