czwartek, 28 maja 2015

Wizyta w obserwatorium

 "Koniczynki" w moim ogrodzie.




W piątek 22-05-2015 w godzinach przedpołudniowych miałem przyjemność gościć w moim obserwatorium dzieci z przedszkola "Polne Kwiatki" (grupa Koniczynki.)  Z racji tego, że wizyta miała miejsce w dzień nie było sposobności ażeby dzieci popatrzyły sobie przez teleskop na obiekty głębokiego nieba. Na szczęście Słoneczko nie schowało się za chmurami i można było zobaczyć jak ono wygląda przez teleskop. 




















Porozmawialiśmy sobie krótko o tym, co można zobaczyć na niebie i ku mojemu pozytywnemu zaskoczeniu dzieci zainteresowały się tematem astronomii. Czy taka inicjatywa jest potrzebna? Oczywiście, że tak! Chociaż dzieci są jeszcze bardzo młode uświadamianie ich, że świat nie kończy się na wysokości chmur ma jak najbardziej sens. Może dzięki temu, w przyszłości któryś z tych młodych ludzi zainteresuje się tą piękną dziedziną nauki jaką jest astronomia.




Na koniec zrobiliśmy sobie wspólną fotografię a dzieci dostały ode mnie pamiątkowe zdjęcia skarbów kosmosu. 

Przy okazji chciałem podziękować Paniom przedszkolankom oraz wszystkim dzieciakom za wizytę. Jak wyglądało to od strony dzieci możecie przeczytać tutaj. Mam nadzieję, że się podobało...


(foto Sylwia Michalak)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz