piątek, 11 października 2013

Filtr BCF

Baader Corrector Filter



W związku z tym, że póki co dedykowane do astrofotografii kamery są poza moim zasięgiem finansowym zdecydowałem się na zakup i montaż filtra korekcyjnego do mojego aparatu.


O co chodzi z tą modyfikacją? Po prostu z aparatu usunięty zostaje standardowy filtr znajdujący się przed matrycą i zastąpiony zostaje filtrem dedykowanym do astrofotografii.





 Jak pokazuje obraz spektrum światła widzialnego aparat z wymienionym filtrem zbiera o wiele więcej światła niż przed zabiegiem modyfikacji.










Poniższe zdjęcia pokazują nam te same fragmenty nieba zrobione aparatem przed i po modyfikacji. Czasy naświetlania, ISO oraz miejsce wykonania zdjęcia są te same. Różnicą jest tylko filtr BCF.


 
(źródło internet)



Już wkrótce osobiście przekonam się czy operacja, której poddałem mojego Canona opłaciła się. Mam nadzieję, że efekty, które uzyskam dzięki wymianie filtra będą zadowalające.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz