poniedziałek, 2 września 2013

Złączka korektora komy


 Sztywne połączenie z wyciągiem.



Od jakiegoś czasu borykam się z pewnym problemem. Chodzi o to, że gwiazdy po lewej stronie zdjęcia nie wychodzą okrągłe tylko pociągłe. Jak to wygląda w praktyce obrazują poniższe cropy jednego ze zdjęć. Ażeby dokładnie było widać o co mi chodzi fotki zostały powiększone  do 350%



Lewa strona zdjęcia.
(wyraźnie widać, że gwiazdki nie są okrągłe.)

















Prawa strona zdjęcia.
(zwróćcie uwagę, że nawet przy tak dużym powiększeniu gwiazdy zachowują okrągły kształt.)
























Jak się dowiedziałem na Forum Astronomicznym (FA) przyczyną tego może być nieosiowość korektora komy. 
W związku z powyższym kilka dni temu zakupiłem adapter umożliwiający sztywne połączenie korektora komy z wyciągiem SW 150/750. Niestety, na pierwsze testy nie pozwala na razie aura. Mam nadzieję, że ta mała zmiana w setupie rozwiąże mój problem. Na koniec zdjęcie jak to wszystko wygląda zamontowane w wyciągu okularowym. (złączka,korektor komy,redukcja T2/EOS)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz